Annika Havaste -
0
home,blog,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Ajankohtaista

Hyvinvointisummit on Suomen suurin hyvinvointitapahtuma netissä. Ja mikä parasta, voit kuunnella kaikki haastattelut maksutta! 🙂

Nykyään netissä on saatavilla paljon ristiriitaista tietoa. Nyt voit kuulla käytännönläheiset, toimivat vinkit suoraan henkilöiltä, jotka ovat itse muuttaneet elämäänsä ja ovat auttaneet tuhansia ihmisiä muuttamaan elämäänsä.

Nyt vain siis tutustu linkin kautta tarkemmin aiheisiin ja puhujiin – ja ilmoittaudu mukaan! Kuulemisiin 🙂 !

Lue lisää >>

Pidä huolta suolistostasi, niin se pitää huolta sinusta – luento

Järjestämme luennon uusintana torstaina 26.1.2017. Paikka Era Novan sali, Kasarmikatu 2

Suolisto on immuunipuolustuksemme ja terveytemme perusta. Sen tehtävänä on myös imeyttää hyvin sulanut ravinto. Terveellinenkään ravinto ei auta, jos se ei imeydy kunnolla. Tule kuulemaan, miten hoidat suolistoasi ja voit entistä paremmin.

LUE LISÄÄ

Lue lisää >>

Peittoa stressi ravinnolla!

Järjestämme luennon taas keskiviikkona 15.2.2017 Era Novan luentosalissa, Kasarmikatu 2

Stressi- mitä se oikein on? Se on muutakin kuin ajanpuutetta ja kiirettä. Se on pitkälti mielentila joka vähentää kysyä huomata ja nauttia elämän iloisista asioista.  Stressi voi myös vaikuttaa ihmissuhteisiin ja terveyteen. Jos emme ota stressiä haltuun, se vähentää energiaamme, kykyämme ajatella selkeästi ja tehdä hyviä päätöksiä. Stressi myös nostaa verensokeritasoja, joka puolestaan altistaa mm lihomiselle.

Stressi koskettaa nykyisin jokaista ja on arvioitu, että nykyisin olemme stressaantuneita 80 % ajastamme. Kehomme kokee stressinä monet asiat, joitta emme edes miellä negatiivisiksi. Onneksi voimme ehkäistä stressin haitallisia seurauksia – kuten lihomista, sairastelua ja suoliston oireilua – ravinnon, riittävän levon ja muutaman helpon harjoituksen avulla.

Aiheitamme luennolla ovat mm.

LUE LISÄÄ

Lue lisää >>

Innostu ravinnosta, puhdistu ja kevennä!

Suosittu luento uusintana tiistaina 9.5.2017

Olet varmaan kuullut detox – kuureista? Kuuri on vain kuuri – on aivan eri asia muuttaa ruokavaliota siten, että se tukee joka päivä kehon normaalia puhdistumista. Samalla olo kevenee itsestään ja paino asettuu oikeisiin lukemiin, kun terveydentila kohenee. Käymme läpi asioita, jotka jokapäiväisessä ruokavaliossamme – vaikka se ei edes olisi erityisen ”epäterveellinen” – toimii meitä vastaan seurauksena väsymys, painon nousu, suolistovaivat ja erilaiset muut terveydentilaa heikentävät vaivat.  Sitten käymme käsiksi ratkaisuihin, jotka ovat oikeastaan aika helppoja! On monia, yksinkertaisia tapoja tukea kehon hyvinvointia ravinnon avulla.

LUE LISÄÄ

Lue lisää >>

Virtaa työpäivään! Käytännön opas siihen, miten ruokit aivosi uuteen vireeseen ja hoidat suolistosi kuntoon

Tilaa opas sähköpostiisi: laita viesti sähköpostilla tai yhteystietosivujen yhteydenottolomakkeella.

On mukava tehdä töitä, kun ajatus sujuu, olo on virkeä ja keskittyminen helppoa. Ravinto ja syömistottumukset vaikuttavat ratkaisevasti kaikkiin näihin tekijöihin, jotka edesauttavat myös työssä viihtymistä ja siitä suoriutumista.

LUE LISÄÄ

Lue lisää >>

Virtaa Ravinnosta! Miten löydät kehon ja mielen tasapainon sinulle sopivalla ruokavaliolla

Kun haluat ymmärtää piilevän hiljaisen tulehduksen, suoliston ja sen bakteeriston, stressin ja elämäntapojesi yhteyden terveytesi hoitamisessa ja oppia hoitamaan itseäsi kokonaisvaltaisesti, on tämä kirja juuri sinulle.

LUE LISÄÄ

Lue lisää >>

Mihin ravinto oikeastaan vaikuttaa? Haastatteluni Radio Helsingissä

Ruo­­ka­­va­­lio, ra­­vin­­to ja ter­­veys ovat kiin­­nos­­ta­­via, mut­­ta usein myös tu­­len­ar­­ko­­ja pu­­hee­­nai­­hei­­ta. Mie­­li­­pi­­teet sii­­tä, mi­­tä ja mi­­ten mei­­dän pi­­täi­­si syö­­dä vaih­­te­­le­­vat, ja jos kaik­­kia kuun­­te­­li­­si ei lo­­pul­­ta voi­­si syö­­dä mi­­tään.

Mis­­tä ter­­veys ja hy­­vin­­voin­­ti oi­­keas­­ti koos­­tu­­vat, ja mi­­hin kaik­­keen ra­­vin­­to vai­­kut­­taa? Mit­­kä ovat ter­­vey­­den pe­­rus­­pi­­la­­rit?

LUE LISÄÄ

Lue lisää >>