-1
archive,tax-portfolio_category,term-valipalat,term-124,qi-blocks-1.0.6,qodef-gutenberg--no-touch,stockholm-core-2.3.3,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-9.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.9.0,vc_responsive

Archive

Gluteeniton siemen-pähkinäleipä

Gluteeniton siemen-pähkinäleipä Leivän teko on hyvin helppoa. Sekoittelu ja paistaminen riittävät ja lopputulos on herkullinen. Taikinan voi laittaa illalla tai aamulla valmiiksi vuokaan, ja paistaa seuraavana päivänä tai illalla. Nesteessä turpoavat siemenet ja hiutaleet antavat leivälle kiinteän ja helposti leikattavan koostumuksen. Veden, chia- ja pellavansiementen, kaurahiutaleiden sekä psylliumkuitujauheen

Lue lisää

Proteiinipitoinen puuro

L,G, FODMAP Tällä puurolla pidät nälän loitolla lounaaseen asti! Tai syö se iltapalaksi treenin jälkeen, niin saat kaikkea mitä treenin jälkeen tarvitset. Ohje on yhtä annosta varten. Luomukaurahiutaleita, tai vaikkapa quinoaa tai hirssiä Kookos- , manteli tai kauramaitoa (FODMAP: katso tarkkaan kauramaidon ainesosat. Manteli on ok kun sitä

Lue lisää

Banaaniletut (viljattomat, sokerittomat)

L, G, FODMAP Maukkaita lettuja ilman jauhoja ja sokeria - on mahdollista! Jos noudatat FODMAP-ruokavaliota, muista, että banaanin pitää olla hyvin kypsynyt, muuten se saattaa aineuttaa vatsaoireita. Kahteen lettuun tarvitset vain nämä ainekset: 1 kypsä banaani 2 kananmunaa 1 rkl psyllium-rouhetta (tämä pitää letut hyvin koossa, mutta ei ole välttämätön) Rasvaa

Lue lisää

Lusikoitava mustikkasmoothie (Smoothie bowl)

L, G, FODMAP Tähän lusikoitavaan mustikkasmoothieen saat sisällytettyä paljon kuituja ja proteiinia. Kuidut pitävät vatsan toiminnassa, verensokerin tasaisena  ja suoliston bakteerit saavat nekin syötävää. Proteiini ylläpitää kylläisyyttä ja rakentaa kehoa. Jos haluat pudottaa painoasi, on tämä sinulle oiva resepti. Kun vähennät nesteen määrää ja lisäät kuitu-ja proteiinilisän,

Lue lisää
css.php